sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Jee oon nyt tääl

Sain loppujen lopuks pakattuu (:o) ja nyt oon jo ollu koko päivän täällä paikassa Tarto (järkytyin ku tajusin, et se on suomeks Tartoeikä Tartu/Tarttu).
Aamulla lähettiin mukavasti laivalla, joka lähti niinkin kivaan aikaan kuin 7.30 eli selvitys piti olla tehtynä klo 7 mennessä. No niinpä vähän väsytti ja myrskyn tuivertaessa ja laivan keinuessa erittäin agressiivisesti.

 Mun loistava aamiainen.


Kun päästiin Tallinnaan ni siellä sato ja oli kylmää ja märkää PLUS tuuli eli Eesti toivottaa kaikki tervetulleiksi ihan loistavasti. Eka mentiin juna-asemalle, mut tultiin siihen tulokseen, et joo näit junii menee kyl ihan shaibasti ja mentiin bussiasemalle ja napattiinkin sieltä sitten hiano bussura.

Eestissä on hienoja Lux Express -busseja. No siis tietenkin mentiin sellasella ja siellä on jokaisella istumapaikalla näyttö, jolta voit kattoo muutamia leffoja, kuunnella radioo tai tyyliin pelaa pelei. Koko bussimatkan kolmetuntia meni sitten iloiset katsomalla tooosi hyviä lastenleffoja (voitte vaan kuvitella millasta tarjonta on tollasessa :D).

No Tartussa sit vaan käveltiin mun kämpille. Melkein sanon et mahdollisimman rumat seinät, mut nää on kuitenki vihreet ja aika vaaleenvihreet, et ehkä nyt selviin tän faktan kanssa. Mulla on siis opiskelija-asunto, jossa periaatteessa pitäis olla kaks henkee, mut saan tän kokonaan itelleni höhö. Täällä on tällä hetkellä hurjasti kamaa ja mult puuttuu esim. seuraavia asioita: kattila, paistinpannu, vedenkeitin, veitsi, leikkuulauta, tiskiaine, tiskiharja, matto, lisää tyynyi, henkareita, s-koukkuja, pyykkikori, kihveli ja rätti. Lisäks mun tuolit tääl on rumii, mut ehkä selviin tänki faktan kaa :D
Matto on oikeesti aika must, koska tääl on ihan hillittömän  kolkkoo ilman. Lattian on tietysti sitä kaikkien lempparia eli juustoa. Eli linomeunia siis. Se on vitsi, ei mul oo juustolattiaa, linoneum vaan muistuttaa sellast valmiiks leikattuu juustoo.
Must tuntuu, et oon nyt vaan valittanu kuinka seinät ja tuolit on rumat ja tääl on kolkkoo, mut siis kokonaiskuvana oon oikein tyytyväinen. Mul on kouluun kahen minuutin matka ja keskustaan kävellessä ehkä n. 10 min. Ihan jeba. Tänään nyt ei vaan tapahtunu hirveest mitään. Mitä nyt tuotiin kamat tänne, käytiin syömäs ja sit oon nukkunu univelkaani. Nyt nautin kämppäni ilmasesta Wi-fi:stä ja lagaan. Huomenna mun pitäs mennä johonki toimistoon allekirjottaa, joku paperi jost en oikein tiiä mikä se on ja miten saan sen, mut no ELÄMÄ ON SEIKKAILUA niin ehkä mä nyt pärjään. Sit pitäs ottaa yhteyttä yhteen tuttuun ja vaihtaa simkorttiki, mut yh kovin raskasta. Mielummin vaan lagaan.

Tässä on mun huoneen keittonurkka ja sit ikkunalauta, jonka lupaan täyttää roskalla, kasveilla ja kynttilöillä. Sit haluun sellaset #whitegirlblogger-jouluvalot, koska olen geneerinen ihminen ja ne on kivat. Ja koska pliis valoo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti